2015-04-26 Agria Cup Gymkhana

Proposition

Alleby ridklubb Inbjuder Till Agriacupen omg I i Gymkhana den 26 April på Göteborgs HorsePark

1. Anmälan med laguppställning utgår 20 april.
      Ange även kontaktperson, lagfärger samt vilken klass junior eller öppna.
    3. Anmälnings avgift 1500:-. Betalning sker i samband med anmälan och sättes in på Pg 732571-5.

Ryttarmeddelande publiceras på www.gymkhana.nu  senast 22 april.
  1. Innan urlastning skall vaccinationsintyg och grönt kort uppvisas för Linda Ericson.
  2. Tävlingen hålls på sandbana, framridning på sand.
  3. De grenar som kan förekomma finns i separat bilaga.
  4. Enklare servering finns på tävlingsplatsen.
  5. Klädsel enl. TR, säkerhetstigbyglar rekommenderas.
  6. Uppstallning kan ej ordnas under tävlingsdagen.
  7. Varje lag skall bidra med 2 funktionärer för banbygge samt minst 1 linjedomare.
  8. Lottning. Vid fler än 5 anmälda lag sker lottning på Alleby ridklubb.
    Det är upptill varje lag att närvara eller skicka representanter.
    Tid och plats anges i ryttarmeddelandet.
  9. Förfrågningar kan ske på telefon 0708‐565336 Josefine Ericson.
  10. Veterinärbesiktning. Alla ponnyer måste besiktigas före start,
    start utan genomförd besiktning medför uteslutning. Besiktningen är mellan kl. 10-11, juniorer har företräde.
    Veterinär Åsa Hinton. Kostnaden är 50kr/ponny
  11. Första start beräknas till 11.00.

Varmt välkomna önskar Alleby ridklubb

Regler för Agria Cup i gymkhana 2015 Tävling.
Agria Cup rids i två åldersklasser.
Öppna – fri ålder, och Junior – ryttarna når en ålder av max 17 år under året.
Tävlingen består av två grundomgångar samt en final.
Grenarna som ingår i de första två omgångarna är:
1. Slalom
2. Muggar på tunna
3. Plastflaskrace
4. Muggflyttning
5. 2‐flag
6. Hippospelet
7. Sandflaskor
8. Skräp
9. Sockarna
10. Flaggor
11. Hi‐Lo
12. Spänner
13. Svärd
14. Verktygslådan

I den sista omgången kan arrangören välja fritt bland alla grenar som finns.
Alla grenar finns i vårt TR

Anmälan
Anmälan och betalning sker separat till respektive arrangör vid varje deltävling.
Anmälningsavgiften är 1500kr per lag och omgång exklusive veterinäravgift.
I samband med anmälan till omgång 1, anmäler laget sig också till cupen.
För att erhålla poäng i cupen, krävs att laget deltar i alla omgångar.
Det är möjligt att delta i enstaka omgångar, men då erhåller laget endast resultat från den enskilda tävlingen och inte poäng i cupen.

Lagsammansättning.
Varje lag består av 5 ekipage.
Lagsammansättning får ändras inför varje omgång.
Allianser är tillåtna men endast om klubbarna har brist på egna ekipage, intyg krävs av moderklubben.
Har klubben anmält flera lag innan anmälningstidens utgång har dessa förtur framför de efteranmälda om plats finnes.

Ekipage.
Ryttaren måste rida på en ponny och ekipaget måste vara proportionerligt.

Tävlingen.
Grundomgångarna skall bestå av 2 heat för varje lag och 10 grenar där startordningen i första heatet lottas.
Alla lag som får en ojämn placering i heat 1 (1:a, 3:a, 5:a osv.) möter de lag som fick en jämn i placering, i andra heat omgången.
På finaldagen delas lagen in i finaler baserat på de antal cuppoäng man har samlat ihop.
Lagen tar med sig cuppoängen in i finalen. A-finalerna rids alltid sist.

Poängberäkning och priser.
Vanlig poängräkning i grundomgångarna. Dvs. maxpoäng per gren är samma som antalet lag, ett poäng för laget som kommer sist och 0 poäng om laget blir diskvalificerat.
Men för poängräkning i cupen gäller följande:
Vid lika placerade i grundomgångar så går man i första hand på antalet vinster. Därefter antal 2:a placeringar. Därefter antal 3:e placeringar osv. Om lagen fortfarande inte går att dela så får skiljegren ridas. Dessa placeringar avgör lagets placering i grundomgången. Såvida lagen inte rider i samma heat.
Segrande lag för varje delomgång erhåller 1 poäng mer än antalet lag som deltar i omgång 1. Tvåan i serien erhåller 2 poäng mindre än segraren. Trean 1 poäng mindre än tvåan därefter i fallande skala.
Vid sammanräkning - Vid lika placerade går man efter totala heatpoängen från alla heaten i cupen. Därefter antalet vinster i grundomgångarna. Därefter antal 2:a placeringar. Därefter antal 3:e placeringar osv. Om lagen fortfarande inte går attdela så får skiljegren ridas.
I finalen multipliceras cuppängen med koefficienten 1,5. Efter den finalens slut så sammanräknas cuppoängen och vinnaren är det lag med mest cuppoäng.
Finalen skall/bör hållas på en bana som har mer än 4 banor. Den klubb som arrangerar finalen skall ha alla poäng tillgängliga ifall att sammanräkning behöver göras. Resultaten kommer att finnas på www.gymkhana.nu
Vid varje deltävling ansvarar respektive arrangerande klubb för deltävlingens prisutdelning och priser som motsvarar lagens placering under dagen. På finaldagen ansvarar arrangerande klubb för priser till dagens tävling. Därefter hålls en prisutdelning för hela cupens resultat där Agria står för priserna.

TDB   (Öppnas i nytt fönster)

Startordning (Öppnas i nytt fönster

Funktionärslista

Här presenteras funktionärslistan