Dubbelseger för Alleby igen !

Håltapokalen togs hem till Alleby i både junior- och openklassen.

Söndagen 13 maj var det lagtävlingen Håltapokalen och Alleby ställde upp med 4 lag av de 9 tävlande.

Redan innan dagen startade visste vi om att det krävdes mycket krafter då det var 3 omgångar som skulle genomföras under en dag,

vi fick som man egentligen vill säga härligt väder, men det var väldigt varmt för alla inblandade som hade önskat svalare väder.

Våra två juniorlag möttes hela dagen och i omgång 2 lyckades vårt unga mixlag vinna omgången så inför finalen var det väldigt jämn, skilde 3 poäng mellan lagen.

Väl i finalen så visade vårt äldre juniorlag stabilitet och drog ifrån poängmässigt och tog hem vinsten.

Vårt mixlag tog en tredjeplats, endast 2 poäng bakom tvåan.

Våra openlag tog olika vägar till finalen,

vårt ordinarie tog sig enkelt till final medan laget för dagen ihopsatt fick genomföra en skiljegren där man vann och tog sista platsen in i finalen.

Väl i finalen var det jämnt men till slut vann Alleby och ihopsatta laget fick en femteplats.

Mycket lyckad dag med två vinster och alla lag i final.

open
Vinnare av openklass - Isa, Josefine, Felicia, Caroline, Johanna

u17

Vinnare av juniorklass - Viktoria, Alma, Tova, Linnéa, Ebba och tränare Caroline.

u17 mix
Alleby Mix med Hedvig, Oscar, Madelene, Emilia, Thea

Du är här: Hem Nyheter Dubbelseger för Alleby igen !