Alleby toppar ridborgarjakten

Stolta andrapristagare i etappen blev Alleby Ridklubb utanför Göteborg, där framförallt Ungdomssektionen står bakom ridborgarsuccén.
- Vi har varit med massor av gånger tidigare och det är alltid omtyckt att ta Ridborgarmärket, men vi har nog aldrig gått in för att vinna tidigare, säger Maria Andersson (bilden), ridborgasbas och ordförande i ungdomssektionen.
- Nu har det vuxit och blivit en stor grej liksom. Man kan ta märket på lite olika sätt och på sin ridlektion till exempel. Framförallt har många föräldrar tagit märket i år. Det är jätte, jättekul!
Andrapriset, ett cavalettipaket, är varmt välkommet på ridskolan.
- Så himla användbart! Vi är jättglada!

mariaanderssonalleby

Ridborgarmärket är en ridsportklassiker med över 40 år på nacken. Tävlingen pågår mellan den 15 mars och den 31 oktober 2020, och det gäller för klubbarna att kröna så många ridborgare det bara går under tiden.  Längs vägen koras ettapprisvinnare och på grund av coronapandemin slogs etapp 1 och 2 samman och fick istället två pristagare.

Du är här: Hem Nyheter Alleby toppar ridborgarjakten