Ponnyhopplaget femteplats omg2 och trea in i finalen

Vilken spännande dag vi bjöds på 15 maj när ponny-hopp-tjejerna tog sig an Bohuscupen omgång 2. Vi öppnade med flera felfria ritter i förklassen och humöret var på top, många hjärnspöken som togs om hand. I lagttävlingen fick vi otur med resultaten och hamnade precis utanför placering både individuellt och med laget för alla utom en, det var endast decimaler skillnad till mer rosetter. Vi öppnade hårt och låg på en andraplats, men i en nervös väntan och mycket räknade så ramlade vi ner en placering i taget och inför sista ryttaren för dagen så var vi placerade på en fjärdeplats, men tyvärr så lyckades motståndarens sista ryttare att peta ner oss till en femteplats och precis utanför placering.

Totalt hamnade vi på en grym delad andraplats i gruppen (trea totalt) och ser fram emot hoppfinalen på Tjörn 5 juni där vi varit förut och känner till banans möjligheter.

Alla förgyller alltid tävlingsdagarna med så glada miner från alla håll, Bästa ponnygänget!

ponnyhopp bohus 160515 1

Viktoria och Tova efter felfri runda i förklassen.

Du är här: Hem Nyheter Ponnyhopplaget femteplats omg2 och trea in i finalen