Alleby tog dubbeln 2016, SM-vinnare lag gymkhana

Vi gratulerar både juniorer och seniorer till lagvinsten 10-11 sep

Seniorerna startade i rasande tempo och tog snabbt ledningen som bara ökade på.
Inför fjärde och sista heatet hade man en stor ledning som förvaltades på en glatt och treligt sätt.
Även om Alleby genom åren vunnit klart flest lag-SM, brukar Mounted Games-finalerna bjuda på spänning och kamp lagen emellan. Men i årets lag-SM dominerade Allebys skickliga ryttare mer än någonsin. Tvåan Hålta och trean Partille såg sig snabbt överkörda och kunde inte rå på Allebys skickliga ryttare.
I laget red Cicci Adolfsson, Caroline Claesson, Josefine Ericson, Oliva Pyk och Jocke Wallström. Tränaren Nisse Adolfsson
seniorlag 2016

Juniorerna startade upp första heatet lite stelt och nervöst efter både sjukdom och hästbyte under veckan inför tävlingen, men tog ändå 5 grenvinster på de första 6 grenarna.
Efter heat 1 ledde Allebys lag med 3 poäng över Hålta, när sedan heat 2 satte igång så gick luften ur tjejerna och Hålta tog tillbaks poäng så ställningen var helt lika efter dag 1.
även trean och fyran hade en rejäl kamp med poäng som följde varandra.
Två debutanter och 3 lektionsponnys kämpade vidare dag 2 och tog sig an tredje heatet där Hålta ryckte åt sig en total 3-poängsledning efter att grenvinsterna fördelats fram och tillbaks.
Men i heat 4 så kom tränare Caroline in med sin erfarenhet och tog med sig godispåsen in på banan och tjejerna började trivas på banan, man gjorde nu sitt bästa heat där man vann 6 av de första 7 grenarna och gick ikapp och förbi poängmässigt,
och det slutade till slut med vinst av ynka 1 poäng (125 mot 124).
Sammanfattningsvis började tävlingen lite spänt men slutade i stabil glädje och lycka och föräldrarna fick bita på många naglar då det var väldigt spännande mot slutet.
Och vi citerar tränare Caroline Claeson
"Tänk att jag fått turen o träna dessa underbara tjejer!
Ni är banne mig helt otroliga, går inte en tävling utan att ni får mig o skratta så jag gråter,
hoppa av glädje eller bara känna en sjuk våg av stolthet!
Sportsligt uppförande mot era motståndare och mot era ponnys, aldrig något tjafs, ni är liksom bara helt fantastiska!
Och att ni sen på det går o kniper ett SM GULD trots att ni låg under många gånger och trots helt otroligt bra motstånd från Hålta,
ja det är bara ett stort plus i kanten. Jag är så glad o få vara eran lagledare,
Tack till mina fantastiska tjejer Amanda Bryngelsson, Ebba Ardbring, Viktoria Holst, Linnea Bensby o Alma Hansson för att ni gör det till en sån bra upplevelse o få träna er!
O tack till alla föräldrar för grym support på både mig o tjejerna"

Stort grattis till alla inblandade.
juniorlag 2016

carro2