Alleby dubbla SM-vinnare i Mounted Games lagtävling

Helgen 14-15 oktober var det svenska mästerskap för lag i fartfyllda Mounted Games. Alleby kom som regerande mästare både i senior- och juniorklassen. Tävlingen bestod i totalt 42st grenar och det gällde att samla ihop mest poäng av alla. Senior- och juniorklassen fick två olika skepnader och Alleby kunde visa upp både klass och bredd.

I seniorklassen tog Alleby snabbt ett stabilt tag om ledningen och tog hem många grenvinster, när man väl kom till sista heatet så hade man en betryggande ledning som man kunder rida med. Laget som hade fyllt på med junior, har en bra erfarenhet och kunde rida hem guldet även i år igen. Lagledare Nils Adolfsson

I juniorklassen där Alleby också ställde upp med ett andralag bestående av flera nya juniorer och hjälp från Götas så delade det sig snabb upp i två kamper. Göta och Allebys vit (äldre) kämpade om ledningen och växlade en poäng fram och tillbaks, de yngre juniorerna kämpade på och närmade sig valsäng i kamp om tredjeplatsen. Efter 38 grenar var det fortfarande jämnt i toppen men när det skulle dra ihop sig så tog rutinen över och Alleby lyckades åter vinna juniorklassen (tredje raka nu) Lagledare Caroline Claesson för vinnande laget och Felicia Ardbring för tredjeplacerade laget.

Stort tack och grattis till alla inblandade !
Alleby mästare ytterligare ett år till.

Senior 2017

junior vit 2017