Alleby BohusCup vinnare i dressyr ponny 2013

Grattis till Allebys dressyrponnylag som  vann Bohuscupen 2013

Söndagen den 26 maj gick finalen av Bohuscupen. De bästa lagen från delomgångarna i norr och söder möttes i en final som ägde rum på Bollebygds ridklubb arrangör var Hällingsjö RF.
Inför finalen låg Alleby RK på en delad andra plats ihop med Bulycke RK med 18 poäng. På första plats låg Kongahälla RS på 20 poäng. 4:a och 5:a låg Orust med 16 poäng och Valsäng med 14.

Vi bjöds på fina ritter av våra duktiga ryttare och duktiga hästar och vid dagens slut stod Allebys lag som vinnare av finalen och Bohuscupen.
Laget bestod av lagledare: Catarina Wernlund och ryttarna:

Felicia Svensson Oliviera på Tigger

Jenny Hall på Esperanza

Ellen Nisbeth på Valencia

Matilda Lorén på Baylight.

Övriga ryttare som representerade Alleby med kanonfina ritter denna dag var: Rebecca Wernlund på Just Wait For Lindsy och Hanna Gullbert på Jolina.

Övriga resultat från Finalen, Orust RK blev placerad på 2:ndra plats och Kongahälla RS 3:a, Valsäng RF 4:a och Bulycke RK 5:a

Totalt för hela Bohuscupen blev resultaten VINST för Alleby RK, placerad på andra plats blev Kongahälla RS, Orust slutade på en 3:dje plats och 4:a och 5:a blev Bulycke RK och Valsäng RF Totalt antal tävlande lag 14 st.

Du är här: Hem Tävling Avslutade tävlingar 2014 Tävlingar Resultat Alleby BohusCup vinnare i dressyr ponny 2013